Namık Kemal Üniversitesi IP Teknolojiye Geçti Hedef: Merkezi Yönetilebilirlik, Hızlı ve Kolay İletişim

Namık Kemal Üniversitesi Yös
01 / 08 / 2013

Mesafelerin uzak, vaktin ise çok değerli olduğu günümüzde bilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmelere uyum sağlamak amacıyla Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi telefon altyapısını yeniledi.

2006 yılında kurulan, bugün 19.786 öğrencisi ve 1.235 çalışanı ile bölgesinin önemli bilimsel merkezlerinden biri olmayı gerçekleştiren Namık Kemal Üniversitesi'nin tüm kampus ve dış lokasyonlardaki telefon altyapısının IP teknolojiye geçirilmesi projesi bilişim sektörünün liderlerinden Sentim Bilişim tarafından hayata geçirildi.

Bu kapsamda daha önce birçok üniversitenin altyapı sistemini kuran, yenileyen destek ve bakımını sağlayan entegrasyon sektörünün köklü firmalarından Sentim Bilişim'in desteğiyle gerçekleştirilen 15.000 adetlik IP telefon projesi; bilgi akışını hızlandırıp kolaylaştırdığı gibi, zaman kullanımında da sağladığı avantajlar ve ücretsiz devam edecek bir sistem olması, iletişimde etkinlik ve verimliliği arttırarak kesintisiz bir hizmet sağlanmasını mümkün kıldı.

Projeyle birlikte eski teknoloji analog hatlar yerine merkez santral olarak yedekli mimarideki Cısco serverlar üzerinde Cısco Unified Communicator Manager (Call Manager) santral ve gateway olarak Cısco 2900 serisi router kullanıldı. Özellikle yüksek makamlarda görüntülü konuşma ve kablosuz network üzerinden telefon görüşmesi sağlandı.

Bu proje ile kurum merkezi yönetilebilir, genişleyebilir, uygulama hizmet seviyesi yüksek, görüşme maliyetleri düşük, bulut bilişim çözümlerine yatkın bir sisteme kavuştu.

Sentim IT is and Holding company.